måndag 23 februari 2015

att hitta ett paket med hushållspapper på stora vägen mellan hove och city är ren eufori och lyx och så fort någonting är gratis sprudlar jag. livet är fattigt men bra. jag saknar lisa som har varit i sverige i fem dagar mer än vad jag saknar någon annan, kanske är det för att jag har sovit bredvid henne i princip varje natt i snart två månader nu, men mest är det nog för att hon gör vår trio komplett.  

på jobbfronten så går det förhoppningsvis bra nu. i garderoben på gayklubben revenge på old steine får jag komplimanger, shots och ont i armarna av hänga tunga jackor på stängerna längst upp. på ingas jobb kallar chefen alla för darling och sweetheart, jag får mat och vi delar på dagens tips. jag suktar efter pengar och en bekräftelse om att de verkligen vill ha mig så att jag kan fira med prosecco, en ny jacka och inte behöva ha dåligt samvete över att jag köper en extra hot cappuccino w/ chocholate on top på pelicano var och varannan dag. 

annat jag längtar/suktar efter: vår. värme. sommar. korta kjolar utan strumpbyxor. barbecues på stranden. öl på uteservering. sallys första födelsedag jag tänker vara hemma på. pirr i magen när jag ser han som vill va med mig. ost. prickig korv. lingongrova. en brödrost. nya underkläder. mina urbanears. läppstift som sitter som berg genom late nights of kissing and drinking. att få träffa ponyo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

älska mig bara