onsdag 10 september 2014

om du rör mig går jag sönder 

jag försöker tänka att det inte är på grund av mig alla flyr eller lämnar, men varje kväll jag sover själv vill jag klösa ut mina egna ögon eller lägga mig på badrumsgolvet och slå huvudet i kaklet. jag är glad för deras skull men ledsen för min egen och jag gör mitt bästa för att inte vara egoistisk. trots att det enda jag vill är att slänga mig ner på marken och böna och be på mina bara knän att de ska stanna. be dem ta hand om mig. fläta mitt hår och baka pizza på min rygg. älska mig varje minut av dagen. jag har lovat mig själv att aldrig bli beroende av någon eller något men det löftet sviker jag varje dag. 

det är jobbigt nu. värre än på länge och jag vet inte vad jag ska göra åt saken. det värsta är väl att jag inte kan göra något åt det. det finns ingen lösning på problemet "linne känner sig lämnad" för det är precis så jag känner mig. lämnad. och när jag väl planterat in en känsla i kroppen är det svårt att operera ut den. svårt att få den att försvinna hur idiotiskt och korkat allt än är.

det gör jag även om du inte gör det 

en lista för att lätta upp stämningen:

vilken är din favoritfärg? 
vit och baby pink 

vilken parfym använder du? 
mademoiselle av chanel när jag vill lukta dyrt. daisy av marc jacobs när jag vill lukta gulligt. pure seduction av victoria secret när jag vill lukta som en fjortonåring. 

vilken är din favoritbok? 
kan inte komma ihåg senaste gången jag läste en bok…. men extremly loud and incredibly close av jonathan safran foer och allt av murakami var det jag älskade mest under tiden som läslus. antar att syskonkärlek av katarina von bredow måste vara med här. trettonårshjärtat slår i hundranitti. nittonårshjärtat med för den delen. 

vilka är dina favoritfilmer? 
eternal sunshine of the spotless mind. closer. the dreamers. E.T. the royal tenenbaums. my neighbor totoro. rosemary's baby. candy. peter pan. 

vilka serier tittar du helst på? 
game of thrones. girls. sabrina the teenage witch. that 70's show. orange is the new black. american horror story. sex and the city. freaks and geeks. here comes honey boo boo. 

favoritBÖLlåtar? 
nico - these days 
håkan hellström - jag har varit i alla städer (känn ingen sorg version) 
one direction - something great 
the radio dept. - you stopped making sense 
tim buckley - song to the siren 
blackbird blackbird - all 
beyonce feat. blue ivy - blue 

vilken är din favoritdoft? 
sommarnätter i ramdala. bebis. kaffe. nybakat bröd. mamma och pappa. 

vilken är din favoritblomma? 
pion. 

vilken är din favoritplats i världen? 
alla platser är favoritplatser så länge de jag älskar mest är där. det finns ingenstans i världen dit jag vill åka om ingen annan är där med mig. 

vad äter du för frukost? 
alltid macka. ibland med jordnötssmör och banan. ibland bara smör eller ost. honey cheerios med mjölk. och så kaffe så klart. eller oboy. 

hur många relationer har du haft i ditt liv? 
kärleksrelationer som räknas: 1 som jag hoppas aldrig någonsin tar slut för då vill jag lägga mig ner på marken och aldrig mer finnas. 

när grät du senast? 
när jag svarade på frågan om böl-låtar…… 

fem händelser som har varit bäst än så länge det här året? 
one direction-konserten. att mina kompisar kom hem. sommaren vi tillbringade tillsammans. att han och jag blev ihop. att sally föddes. 

vad är det värsta du har varit med om? 
mina föräldrars skilsmässa. gick inte till skolan. blev tvingad till att bli vuxen och ta ansvar trots att jag var nio och jämt ledsen. mammas sjukdom. 

vad är det bästa du har varit med om? 
att mina föräldrar lyckades skapa fyra små liv efter mig som är helt fantastiska. 

vad är du rädd för? 
hajar. jordens undergång. att de jag älskar inte ska älska mig tillbaka. att vara hemma på fredag och lördagskvällar och missa saker alla andra upplever. att bli ensam. att aldrig våga göra det jag vill. döden. 

vad gör dig arg? 
allt. 

vad lyssnar du helst på? 
rainymood.com, dellas skvaller, mammas skratt. 

vad står det i dina tre senast inkomna sms? 
1. åh härligt! <3
2. ok cool-emojis 
3. jag hittade hem 

vad läser du just nu?  
mina 25 olästa bloglovin-inlägg 

senaste köpet? 
ben & jerry half baked 

vad ser du fram emot just nu? 
att bli full. valvakan på porslinan på söndag. att den jag är kär i ska komma hem från sin tågluff som inte ens har börjat än. 

vad gör du när du är ledsen? 
gråter. pratar inte. stirrar rakt ut. 

hur gör man för att ragga på dig? 
på riktigt aldrig någon som raggar på mig? jag vet faktiskt inte….. typ köper mig en öl och smickrar mig som fan. är såååå svag för smicker helt sjukt. 

vad beställer du på krogen? 
den billigaste och största ölen. ibland mangodrink på harran eller mojito om någon annan betalar. 

om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av? 
vill inte tänka på sånt. 

vad gör du när ingen annan ser? 
egopixar. 

vad har du funderat över på sistone? 
vad jag ska göra med mitt liv. om jag borde söka jobb eller inte. om jag ska flytta till england. 

vad gör du just nu? 
snapchatar! hänger på tumblr! svarar på detta! sitter naken i min säng och nu ska jag sova godnatt. 

1 kommentar:

  1. älskar dig baby<33 även när du är ledsen och needy<3333 kom till brighton och drick största och billigaste ölen med mig<3

    SvaraRadera

älska mig bara