lördag 2 november 2013

och nu kära barn ska jag försöka sammanfatta mina senaste sju dagar i ett enda inlägg. önska mig lycka till. 
för prick en vecka sedan (alltså förra lördagen) hade vi halloweenfest hemma! jippie! 
när jag sov hade de fixat med snällt halloweenpynt och min nyblivna tioåring hade blåmärken på benen 
"ta kort på min hand när jag håller min mobil såhär!!! visst ser det ut som att de har vingar ihihihihihihi kolla så söta gulligull love love 1D 4ever" citat av märtha turner aka pärlan aka hot dog 14 år gammal. 
4 av 9 familjemedlemmar var utklädda till familjen addams (resten bangade ur typ en halvtimme innan partytime) och jag känner bara: FAN VAD VI LYCKADES BRA!!!!! sen åt vi mat och födelsedagsbarnen fick presenter innan jag drog mig vidare på andra äventyr i form av kompishäng hos elin med komplimangscirkel och singstar. 
och sen vips var jag i stockholm hemma hos kajsa och hanna!!! jag landade sent i söndagskväll och andades in avgaser och höst. dagen efter åt vi megafrukost klockan ett för att sedan fördriva tid på stan och äta pizza på bamses. fick 4 av 5 toasters, kanonkul.  
höst och globen. åh. 
i tisdags vaknade vi upp till SOL!!!! ÄLSKAR HÖSTSOL  
min vapendragare kajsa i världens finaste jacka. 
vi åkte till söder för att möta upp elsa (som också flyttat dit, på obestämd tid). hon hade varit och provjobbat därför tyckte vi det passade fint med att second handa tills det blev mörkt. då skiljdes vi åt och kajsa och jag åkte hem med billig ben & jerrys i väskan. + i kanten på denna dag var att vi såg adam pålsson och e-type. väldigt stort tyckte småstadslinnea. 
onsdag var min sista hela dag och eftersom det var trist väder åkte vi till moderna museet.  
bäst var da museum shop, helt klart. 
på kvällen mötte vi upp ebba och hennes kompis moa för att dricka gratis öl på beyond retro. mitt i allt ölrus köpte jag en balklänning och efteråt gick vi glada och nöjda för att dricka billig öl någonstans. sen gick vi till baba sonic och dansade hela hela kvällen på ett klibbigt dansgolv till bra musik. (DU GULLIGA MÄNNISKA SOM HÖGG TAG I MIN ARM NÅGON GÅNG UNDER KVÄLLEN VILL JAG BARA KRAMA IHJÄL WÄÄ MVH LYCKLIG_95). 
mitt i natten någon gånåg fyllekäkade kajsa för första gången på mcdonalds och efter några få timmars sömn satte vi oss båda på bussen hem till gamla och just nu oälskade kna. 
för hemma väntade nämligen födelsedagshalloweenförfest!!! 
1 av 3 födelsedagsbarn, aaaa kolla så gullig hon är min drottning!!!! 
della var cheerleader <3
det var som asfint som alltid när kajsa och inga håller i ramdalafester som igår förmodligen blir den sista på ett långt långt långt lååååångt tag. så jävla översorgligt. 
jag var i alla fall utklädd till mimmi pigg!! förvånansvärt nog väldigt bra för att vara en sista minuten-grej. 
frida var katt och vi insåg rätt snabbt att vi liknade karen och gretchen i mean girls. gick i alla fall omkring och sa "i'm a mouse, daaah" halva kvällen. hoppas någon fattade. 
och så var alla som vanligt så fint utklädda. helena var en misslyckad plastikoperation. väldigt lyckad tycker jag. sen åkte vi in till stan med fejkstämplar på handleden och dansade och återförenades med julia som kom hem från norge. åh DESSA KOMPISAR 

ja sen har jag inte så mycket mer att säga. mer än att två timmar efter att jag kom hem i torsdags gick på kristian anttila som spelade akustiskt i konsthallen. efter lite ölberusning gick jag fram till honom efter konserten och frågade om han kunde spela oceaner för oss. det kunde han och jag fick snällt stå bredvid med texten i högsta hugg. jag kommer inte ihåg hur han luktade men hans arm var typ på mitt bröst så kunde inte riktigt fokusera. såg rätt cool ut men inombords skrek pophjärtat. 

nä nu ska jag på hemmafest. slut i rutan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

älska mig bara