tisdag 1 oktober 2013

och här kommer paris genom min extremt inte så jättefantastiska mobilkamera. njut. 
någon gång på eftermiddagen landade vi i paris och checkade in på hotellet med blommiga överkast. tänkte att det förmodligen var meant to be att vi skulle få den rosa nyckeln.  
kände mig liksom tvungen att posera på balkongen. 
sen blev vi hungriga så vi tog metron till les halles och åt middag för att sen snylta på starbucks wifi. fick mamma att bli helt frälst i caramel frappuccino så det drack vi så fort vi fick chansen. kanske inte det mest franska man kan göra men så jävla gött. 

andra dagen var vi mest i marais och sprang i vintagebutiker. köpte hur mycket som helst för nästan inga pengar alls. sen åkte vi till montmartre och sacré-coeur. det var cirkus 30 grader ute och så jävla fucking skitvarmt. sommar i slutet av september liksom<3
vaknade här varje morgon. som ni kanske ser på bilden försöker jag visa mitt gulliga och lilla ärr från en håkankonsert när jag slog mig blodig och tog sönder mina nya byxor. det var synd om mig då men har kommit över det nu. 
målet med vår sista dag var att turista. vi gick längs med seine i vad som kändes i en evighet. sen låste vi fast oss (med oss menar jag vårt lås, det står honey boo boo <3 mama june på det) och svor varandra att det skulle vara forever och sånt där mamma och dotter-romantiskt. naw 
hoppade hage och sen vips var vi hos det stora tornet!!!! 
åt god pizza innan vi landade på de blommiga överkasten för att vila fötterna i en timme eller två. 
sista målet!!!!! cafe des 2 moulins där amelie jobbar!!!! blev helt pirrig och så drack vi öl som var fabuleuse. jag gillar saker som är fantastiska.  
sen tog vi ett tidigt tidigt tidigt flyg tillbaka till iskalla sverige. såg solen gå upp och himlen var rosa. total harmoni mina vänner. total harmoni. 

3 kommentarer:

  1. åh så fint. <3 och fina klänningen? kjoltröjan? på första balkongbilderna. om klänning, var är den ifrån om en får vara fräck och fråga...?

    SvaraRadera

älska mig bara