tisdag 11 juni 2013

tidigt i torsdags tog jag och lovis tåget till göteborg. första dan var bara så här: strosa runt handla frukost och köpa knäppa solglasögon jag inte kan bestämma mig vad jag tycker om. 


(kanske inte borde stötta mcdonalds som det veggot jag är med alltså ♡ DERAS POMMES ♡ min enda riktiga last här i livet. och hubba bubba då)


andra dagen så vaknade jag upp och var ledsen och sur och arg och trött men lovis fick med mig till naturhistoriska ändå. orkade bara tycka att snäckorna va fina. och dinousarierna (och sen vill man ju köpa precis allt i deras shop men eftersom jag inte är ekonomiskt oberoende så sket det sig)
sen när vi var färdiga på naturhistoriska vandrade vi ner för linné och på myrorna hittade jag min drömklänning (som jag var skeptisk till först hur kunde jag ens fy skäms) här är halva + märthas födelsedagspresent (hon fyllde 14 igår. jag älskar henne lika mycket som hon älskar niall) 
när vi stillat våra konsumentbehov var vi uttråkade så vi ringde in förstärkning i form av johan anton matilda vendela emma och alva. vi åt pizza och drack öl på deras vandrarhem. 
kolla så gosigt!! e så kär i gbg. här satt vi tills det började bli mörkt för att sen ta bussen hem till pappas dubbelsäng SOM FÖR ÖVRIGT ÄR HIMMELRIKET FÖR SÅ JÄVLA SKÖN. 

och dagen efter blev det ju dags för det vi kom hit för. poplinne dog. särskilt bakom andra kravallstaketet så några minuter innan det exploderade hoppade vi försiktigt över och tryckte oss in i det främre publikhavet, fortfarande ledsen dock. ja, sen vet jag inte mer vad jag ska säga förutom att han spelade zigenarliv dreamin (!!!!!!!!!) och att thomas från bob hund sjöng going up the country, fast på svenska. sen avslutades det med fyrverkerier och du är snart där och där någonstans insåg jag hur kär jag fortfarande är. efteråt lipade jag och hittade erik haag. han blev nog förskräckt när jag rödgråten och svettig sprang fram och sa att jag älskade honom, men han skrattade snällt och skakade min hand. sen ville jag bara hem. hem hem hem till kompisar och ligga i sängen och krama otto. 

och hem kom jag ju. efter timmar av försening och bussbyten och trötta ögon axlar armar ben och hungriga magar. hem för att sova några ynka timmar för att sedan dansa och pussas på de första bästa fina studenterna. har sagt det så många gånger men säger det igen: kompisar är det bästa på hela jorden. särskilt mina. 

1 kommentar:

älska mig bara