fredag 1 mars 2013

den senaste veckan har jag klurat på om jag ska lägga ner den här verksamheten för gott. eller kanske bara för några dagar veckor månader timmar jag vet inte men det kan i alla fall inte fortsätta som det gör för jag blir galen. raderar inlägg raderar texter skriver om skriver rätt skriver fel tar bort och bye bye for ever. kanske borde blåsa ut allt. ut med det gamla och in med det nya. in med det nya sprudlande och vårlyckliga lejonet som har kul saker att visa och historier att berätta. jag vet faktiskt inte. just nu är jag förbannat förvirrad och vet inte riktigt alls vad jag ska göra för det är för mycket hit och dit och hallå här är jag jag är glad se mig hör mig lyssna på mig jag vill synas!!!!!! det ger mig prestationsångest och kraven är skyhöga och jag är ju bara liten och når inte ens upp med pall. jämför mig så mycket med andra samtidigt som jag aldrig tidigare i mitt snart artonåriga liv varit mer säker på mig själv än nu. just precis just nu. 

så vet ni vad, jag börjar om. inte från början men från och med nu. här är jag.  

jag tycker inte om pasta men om jag fick bara äta fem saker i resten av mitt liv skulle det vara kombinationen jordnötter och choklad, pommes, glass och fetaost. jag har ett helt fotbollslag till syskon och två hus. det ena ligger bredvid en åker som är grön på sommaren och det andra tio minuter från en skidbacke. jag är feminist töntig överkänslig jättebra på att dansa på fest och blåsa bubblor. jag är inte bra på att koncentrera mig och min högsta dröm i livet är att bli mamma. jag gillar film och allt som är litet gulligt och glittrigt och så samlar jag på klistermärken precis som pappa när han var liten. jag blir ledsen när folk är dumma och glad när folk är snälla. jag älskar temafester ljusrosa pioner i farfars trädgård och när folk blir rosiga om kinderna. jag blir jättelätt besatt av saker och personer och ibland går det överstyr och tar över hela mig. jag önskar ofta att livet var lite mer disco och bjöd på spännande äventyr istället för torra grönsaksbiffar i matsalen och så önskar jag att jag kunde slåss på riktigt för ibland hjälper det inte att försvara sig själv med bara ord. när jag har druckit kaffe kan jag inte sitta still och ibland blir jag elak och dum och efteråt får jag alltid ont i magen och lipar för jag kan ju inte hjälpa att egentligen. ett tag var jag jättekär i någon men eftersom han inte var kär tillbaks tänkte jag att det lika bra att bli kär i allt annat istället. som att bli jättekär när solen kikar fram eller när skolmatsalen serverar någonting annat än torra grönsaksbiffar. jag blir jättekär i att åka rullskridskor kompisar svensk pop youtubeklipp och små bebisar med mosiga ansikten. mitt stjärntecken är lejon därav smeknamnet och längtan efter modighet och styrka. mitt favoritämne i skolan är svenska och rast fast egentligen tycker jag inte om skolan alls mer än klassen och lärarna som är snälla och förstående. oftast blir jag arg för att det inte tillverkas tillräckligt med mjuka och ljusrosa kläder till folk över 1 meter men det går över rätt fort när jag tänker på att festivalhångla och bästisar. jag är livrädd för hajar att missa saker och jordens undergång. imorgon när jag vaknar är det mars och efter det april som är min bästa månad för då öppnar glassiären som säljer dödsbillig och god glass. varje dag önskar jag att jag bodde i min tumblr för den är perfekt (ens egna är alltid det) men ibland trivs jag med att bo här för kylen är alltid full och det är lugnt även om jag behöver fart och fläng och nya människor. jag vill våga mer men istället är jag rätt feg när det väl gäller saker som att attackhångla eller berätta saker som ligger djupt djupt inne. om prick hundrasextioåtta dagar blir jag arton och nu ska jag sova för imorgon är det en ny dag att fånga. jag är beroende av er trots att jag lovat mig själv att aldrig någonsin bli beroende av något så lämna mig inte för då dör jag. tack för mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

älska mig bara